Ogólne Warunki Świadczenia Usług (dalej „OWU”) przez firmę P.P.H. Vega Sp. z o.o.
§1
Definicje
1. Umowa umowa, w ramach której Klient zamawia wytworzenie i ewentualne
dostarczenie Produktu wyszczególnionego w Zamówieniu złożonym w odpowiedzi na
Ofertę, zobowiązując się do odebrania Produktu i zapłaty umówionego
wynagrodzenia, a Firma P.P.H. Vega Sp. z o.o. zobowiązuje się względem Klienta do
wytworzenia Produktu oraz jego ewentualnego dostarczenia do umówionego miejsca
jednorazowo lub partiami.
2. Klient osoba prywatna, przedsiębiorca, instytucja państwowa, samorządowa lub
społeczna, która złożyła Zapytanie Ofertowe, zamówienie lub z którą
P.P.H. Vega Sp. z o.o. zawarła Umowę.
3. Produkt przedmiot zapytania, oferty, umowy wytworzony przez
P.P.H. Vega Sp. z o.o., w szczególności opakowania tekturowe.
4. Zapytanie Ofertowe zapytanie od Klienta skierowane do P.P.H. Vega Sp. z o.o.,
za pośrednictwem poczty email, poczty lub doręczone osobiście, obejmujące
niezbędne dane do sporządzenia Oferty.
5. Oferta oświadczenie P.P.H. Vega Sp. z o.o., skierowane do Klienta za
pośrednictwem poczty email, poczty lub doręczone osobiście, obejmujące takie
informacje jak : nakład, surowiec, format, kolorystykę, dane teleadresowe Klienta oraz
miejsca dostawy, sposób pakowania, termin wykonania, warunki dostawy, cenę
jednostkową, sposób i termin zapłaty, sposób transportu i jego koszt. Ofertę stanowi
również dokument zwany fakturą pro forma, kontraktem lub zamówieniem obcym.
6. Osoba Odpowiedzialna pracownik P.P.H. Vega Sp. z o.o. upoważniony do
reprezentowania Firmy w kontaktach z Klientem w zakresie określonym w
niniejszych OWU.
7. Produkt wyroby wytworzone w ramach przedsiębiorstwa w szczególności wyroby z
tektury.
8. Produkt w buforze są to wyroby gotowe, surowiec oraz innego rodzaju produkty
które P.P.H. Vega Sp. z o.o. w ramach przyjętego Zamówienia zobowiązuje się
przetrzymywać na własny koszt i we własnym zakresie, po zakończeniu procesu
produkcyjnego. Maksymalna długość przechowywania produktów buforowych
wynosi 60 dni kalendarzowych od dnia produkcji chyba, że strony poczyniły odrębne
ustalenia w tym zakresie. Produkty objęte buforem są wyszczególniane przed
przygotowaniem oferty cenowej przez P.P.H. Vega Sp. z o.o. i wymagają pisemnego
potwierdzenia przez P.P.H. Vega Sp. z o.o.
9. Próbka Produktu prototyp produktu wykonany z docelowych surowców lub z
innych dostępnych jeśli docelowe nie są dostępne, za pomocą plotera tnącego bez
grafiki - wymagają zatwierdzenia, o ile obie strony nie uzgodnią innej formy
akceptacji wzoru.
10. Zamówienie oświadczenie Klienta skierowane do P.P.H. Vega Sp. z o.o. za
pośrednictwem poczty e-mail, poczty lub doręczone osobiście zawierające
jednoznacznie określone zapotrzebowanie oraz akceptację złożonej uprzednio oferty
lub powołujące się na zawartą umowę. Zgoda wyrażona w Zamówieniu jest
równocześnie akceptacją zasad określonych w niniejszych OWU. Treść OWU jest
stale dostępna na stronie internetowej www.vega-opakowania.pl oraz jest
udostępniana Klientowi na jego żądanie.
11. Wada Produktu wada fizyczna Produktu, polegająca na uszkodzeniu całości partii
dostawy wyrobów bądź jego części lub braku cech czy właściwości Produktu, które
wynikają z Oferty również niezgodność ilościowa Produktu z Zamówieniem.
12. Reklamacja oświadczenie Klienta skierowane za pośrednictwem poczty e-mail w
formie załącznika (JPG, PDF), poczty lub doręczone osobiście, zawierające wszystkie
wymagane dane, w szczególności wskazanie rodzaju Wady Produktu, okoliczności
oraz terminu wykrycia Wady Produktu, a także treść żądania Klienta w przypadku
pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
13. Procedura Reklamacyjna –tryb postępowania wszczętego w wyniku złożenia przez
Klienta reklamacji w stosunku do Produktu.
§2
Zawarcie Umowy
1. Zawarcie Umowy następuje w wyniku złożenia Zamówienia stanowiącego akceptację
Oferty przygotowanej przez P.P.H. Vega Sp. z o.o. Warunkiem zawarcia Umowy jest
potwierdzenie ze strony P.P.H. Vega Sp. z o.o. przyjęcia Zamówienia i skierowania
do realizacji. W określonych przypadkach warunkiem skierowania Zamówienia do
realizacji jest stwierdzenie przez Dział Księgowości wpływu zaliczki wynikającej z
zawartej Umowy.
2. W przypadku pojawienia się po stronie P.P.H. Vega Sp. z o.o. wątpliwości
skutkujących niemożnością przygotowania Oferty, Klient zostanie poproszony o
uzupełnienie Zapytania Ofertowego o niezbędne dane.
3. Po złożeniu Zapytania Ofertowego Klient uzyska Ofertę niezwłocznie lub zostanie
powiadomiony o możliwym terminie przesłania Oferty. Osoba przygotowująca Ofertę
jest uprawniona do składania oświadczeń woli wiążących P.P.H. Vega Sp. z o.o. w
zakresie niezbędnym do zawarcia Umowy na warunkach wynikających z
przygotowanej Oferty.
4. W przypadku braku możliwości realizacji usługi, której dotyczy Zapytanie Ofertowe,
Klient zostanie o tym fakcie poinformowany przez Osobę Odpowiedzialną za
pośrednictwem poczty email, poczty, osobiście lub telefonicznie.
5. Oferta zawiera w szczególności koszt produktu, koszt narzędzi niezbędnych do
wykonania zlecenia, koszt ewentualnego transportu, oraz przewidywany czas
realizacji. Integralną częścią oferty jest rodzaj oferowanego surowcowa oraz
specyfikacja technologiczna . W przypadku Zapytania Ofertowego ze wskazaniem
wykonania na podstawie akceptacji próbki Produktu termin realizacji zostanie
uzgodniony najpóźniej w terminie 21 dni od daty akceptacji próbki Produktu.
6. W przypadku akceptacji Oferty, Klient powinien za pośrednictwem poczty e-mail,
poczty, lub doręczyć osobiście oświadczenie o akceptacji Oferty używając zwrotu
„Zamawiam” lub wypełniając własny formularz Zamówienia przez osobę
upoważnioną do reprezentacji Klienta.
7. Z chwilą doręczenia Zamówienia Osobie Odpowiedzialnej, oraz doręczenia Klientowi
potwierdzenia otrzymania Zamówienia i skierowania do realizacji, Umowa uważana
jest za zawartą i wiąże strony.
§3
Proces produkcji
1. P.P.H. Vega Sp. z o.o. zobowiązana jest wytworzyć Produkt zgodnie ze wskazaniami
sztuki, co jest równoznaczne z wytworzeniem Produktu zgodnie z Zamówieniem.
Klient, składając Zamówienie oświadcza, iż godzi się na przyjęcie tego kryterium
jakościowego dla zamówionego Produktu.
2. P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega, że o ile nie wskazano inaczej wszystkie wymiary
podane przez Klienta traktowane są, jako wymiary wewnętrzne, w układzie:
długość/szerokość(głębokość)/wysokość (dł/szer/wys.) i określone są w milimetrach.
3. P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega, że o ile w Ofercie nie wskazano inaczej, surowiec
użyty do wytworzenia Produktu nie nadaje się do bezpośredniego pakowania
artykułów spożywczych, tj. pakowanie artykułów spożywczych wymagane jest
zastosowania odpowiednich barier ochronnych.
4. P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega sobie następujące odstępstwa względem specyfikacji
określonej w Zamówieniu wynikające z jakości i ilości zakupionego surowca oraz
wynikające z procesu produkcji:
a) tolerancja rozmiaru Produktu (+/-) 5%;
b) tolerancja gramatury tektury (+/-) 10%,
c) wartości ECT tektury (+/-) 10%,
d) wartość ilości dostarczonego Produktu (+/-) 15%.
e) przesunięcia i spasowanie nadruku – dopuszczalny odchył: (+/-) 4-8 mm przy
nadruk fleksograficznym,
f) przesunięcia i spasowanie klejenia prostopadle i równolegle do kierunku fali –
dopuszczalny odchył: (+/-) 4-12 mm,
g) wahanie odcienia koloru w nadruku: dopuszcza się odchylenia w ocenie wizualnej
nieznacznie odbiegające od wzorca,
h) kolorystyka tektury: dopuszcza się zmianę odcienia pokrycia związaną ze zmianą
rolki papieru w danym kolorze,
i) niedodruki oraz rozmazany nadruk: dopuszcza się do 2% ilości sztuk w dostawie na
podstawie oceny wizualnej,
j) uszkodzenia mechaniczne tolerancja obejmuje do 0,5% nakładu,
k) paskowanie paczek kartonów odbywa się w prostopadle do paska klejowego.
5. Dopuszczalne są inne odstępstwa od standardu wynikającego z Oferty niż wymienione
w pkt. 1-4 tylko na wyraźne życzenie Klienta, potwierdzone w złożonym przez
Klienta Zamówieniu.
6. Podane w Ofercie typy tektury (symbole) oraz gramatury i wartości ECT, mają
charakter informacyjny. P.P.H. Vega Sp. z o.o. nie jest producentem tektury i
zastrzega sobie możliwość stosowania tektur zamiennych od różnych producentów,
przy jednoczesnym zapewnieniu, że dostarczany Produkt będzie wykonany z tektur o
parametrach technicznych nie gorszych niż określone w Ofercie i potwierdzone w
Zamówieniu, w ramach określonej tolerancji. Nie stanowi wady występowanie w
dostawie lub kolejnych dostawach tektur o odmiennej fakturze i kolorze linerów
zewnętrznych, o ile zachowane są parametry techniczne nie gorsze niż określone w
Ofercie i potwierdzone w Zamówieniu, w ramach określonej tolerancji.
7. Druk kodów kreskowych i innych rodzajów kodów P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega
sobie wyłączenie odpowiedzialności z tytułu nieczytelności nadrukowanych kodów.
Przy czym, P.P.H. Vega Sp. z o.o. dokłada wszelkich starań, aby nadruk kodów
odbywał się w sposób staranny.
8. Wykrojniki oraz polimery dostarczone przez Klienta lub zamówione przez
P.P.H. Vega Sp. z o.o. w imieniu Klienta do realizacji danego Zamówienia podlegają
utylizacji bez konieczności poinformowania Klienta, po 12 miesiącach od daty
ostatniej produkcji wykonanej z ich użyciem.
9. Każdorazowo Klient zostanie poinformowany o wszelkich okolicznościach
zagrażających terminowości realizacji Umowy, jak również o podjętych środkach
zaradczych. Dopuszcza się do 5 dni roboczych opóźnienia w realizacji dostawy z
przyczyn nieleżących po stronie P.P.H. Vega Sp. z o.o.
10. Kontrola jakości produktu odbywa się cyklicznie w trakcie realizacji procesu
produkcyjnego zgodnie z systemem ISO 9001 : 2015.
11. Z chwilą doręczenia Klientowi powiadomienia, w przypadku wyboru przez Klienta
opcji dostawy bez transportu, Klient jest zobowiązany do odbioru Produktu w terminie
do 7 dni od daty powiadomienia.
14. Klient może zażądać wydania wykrojników i polimerów dostarczonych przez siebie
lub zakupionych w jego imieniu. W takim wypadku narzędzia są przygotowane do
wydania w ciągu 7 dni roboczych.
15. Na żądanie P.P.H. Vega Sp. z o.o. za przechowywanie Produktu lub wykrojników
oraz materiałów i polimerów powyżej 7 dni od ustalonego terminu wydania
potwierdzonego w Zamówieniu, Klient zapłaci opłatę z tytułu przechowania Produktu
w wysokości 2,00 PLN netto (plus VAT) za dobę za każdą składowaną rzecz lub
10,00 PLN za paletę, również niepełną. Opłata obejmuje również przechowywanie
Produktów w Buforze powyżej 60dni kalendarzowych jeśli nie ustalono innego
terminu bezpłatnego przechowywania.
§4
Zasady pakowania i transportu Produktu
1. Koszt każdego rodzaju pakowania zależy od indywidualnych cech Produktu i
podawany jest do wiadomości Klienta w Ofercie.
2. Produkt dostarczany jest do Klienta na płasko, w stanie "do złożenia".
3. Produkty mogą być dostarczane do Klienta luzem, na palecie w paczkach do 2,2 m
wysokości, o ile wynika to z właściwości Produktu lub z technologii załadunku, a sam
sposób dostawy nie został określony w Ofercie, Umowie lub Zamówieniu.
4. Produkty pakowane są na palety zwrotne, fakturowane. Cena palety zwykłej wynosi
35 PLN netto/szt. (plus VAT), paleta Euro - 60 PLN netto/szt. (plus VAT)
fakturowane nastąpi w przypadku braku zwrotu w ciągu 60 dni od dostawy lub w
momencie dostawy.
5. Zwrot palet jest realizowany na koszt Dostawcy tylko w momencie dostawy do
Klienta, o ile w Umowie, Ofercie lub Zamówieniu nie wskazano inaczej.
6. Produkt na palecie będzie spięty minimum dwiema taśmami polipropylenowymi.
7. Klient może skorzystać z usługi transportu oferowanej przez P.P.H. Vega Sp. z o.o.,
skorzystać z oferty przewoźnika zewnętrznego lub zapewnić własny transport.
Ustalenie sposobu odbioru i transportu Produktu stanowi jeden z elementów Umowy,
który precyzowany jest w Ofercie i Zamówieniu.
8. W przypadku odmowy przyjęcia zamówionego towaru lub przesuwania terminu
dostawy/odbioru zamówionego towaru P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo
do podjęcia kroków prawnych przewidzianych w KC w celu dopełnienia realizacji
zamówienia. Cena magazynowania 1 palety towaru za 1 dobę wynosi 60 zł netto
ponad termin wyznaczony w wezwaniu do odbioru zamówionego towaru.
§5
Płatności
1. Każdorazowo po wykonaniu dostawy lub przygotowaniu do odbioru Produktu z
zakładu zostanie wystawiona Klientowi faktura VAT dokumentująca realizację
Zamówienia w terminie i na zasadach wynikających z przepisów prawa podatkowego.
2. P.P.H. Vega Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość pobrania zaliczki na poczet
realizacji Zamówienia w kwocie i na zasadach ustalonych w Ofercie. Zostanie
doręczona Klientowi faktura zaliczkowa dokumentująca wpłatę zaliczki w terminie i
na zasadach wynikających z przepisów prawa podatkowego. Przystąpienie do
realizacji zlecenia może być uzależnione od otrzymania zaliczki.
3. Dokument zwany fakturą pro forma/kontrakt/zamówienie obce nie stanowi faktury
VAT w rozumieniu przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 nr
54 poz. 535 ze zm.).
4. W przypadku zaległości w płatności przekraczającej okres 14 dni,
P.P.H. Vega Sp. z o.o. , po uprzednim wezwaniu Klienta do natychmiastowej zapłaty
przez Osobę Odpowiedzialną za pośrednictwem poczty email, poczty, osobiście lub
telefonicznie, uprawniona będzie do:
a) naliczenia odsetek umownych od zaległej kwoty w wysokości stopy odsetek
ustawowych powiększonej o pięć punktów procentowych w skali roku;
b) skierowania przeterminowanej płatności do Windykacji;
c) umieszczenia wierzyciela w Krajowym Rejestrze Długów S.A. zgodnie z
przepisami Ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych (Dz.U. 2010 nr 81 poz.
530 z zm.);
d) niedotrzymania potwierdzonego terminu dostawy kolejnych Zamówień;
e) nie potwierdzenia realizacji kolejnych Zamówień;
f) realizacja dostawy / potwierdzenie zamówienia nastąpi z chwilą uregulowania
zaległych płatności.
8. Do momentu zapłaty towar pozostaje własnością P.P.H. Vega Sp. z o.o.
§6
Reklamacje
1. Klient zobowiązany jest do zbadania Produktu niezwłocznie po wejściu w jego
posiadanie. W przypadku Produktu dostarczanego częściami, obowiązek
niezwłocznego zbadania odnosi się każdorazowo do pierwszej i kolejnych partii
Produktu.
2. P.P.H. Vega Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu Wad powstałych w
Produkcie po przejściu ryzyka jego uszkodzenia lub utraty na kontrahenta Klienta.
3 W przypadku wydania Produktu przewoźnikowi wskazanemu przez Klienta,
domniemywa się, że Produkt był w stanie należytym w chwili jego przekazania
przewoźnikowi. P.P.H. Vega Sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności z tytułu Wad
powstałych w Produkcie po przejściu ryzyka jego uszkodzenia lub utraty na tego
przewoźnika.
4 Jeżeli w wyniku zbadania Produktu przez Klienta ujawni się Wada Produktu, Klient
zawiadomi o tym niezwłocznie P.P.H. Vega Sp. z o.o. oraz zabezpieczy dowody
świadczące o Wadzie Produktu i zadba o zminimalizowanie szkód wynikających z
istnienia Wady Produktu. Warunkiem otwarcia procesu reklamacji jest przedłożenie
etykiet paletowych identyfikujących produkt i jego pochodzenie.
5 Wszelkie roszczenia Klienta z tytułu Wady Produktu nie będą dochodzone przed
sądem do czasu zakończenia Procedury Reklamacyjnej.
6 W przypadku, gdyby spełnienie oczekiwania Klienta nie było w tym konkretnym
przypadku możliwe, P.P.H. Vega Sp. z o.o. będzie uprawniona do załatwienia
Reklamacji w inny dostępny sposób, w szczególności udzielając upustu cenowego.
7 W przypadku wystąpienia konieczności sprawdzenia faktów związanych z Wadą
Produktu, w szczególności konieczności poddania Produktu ekspertyzie, konieczności
sprawdzenia stanu Produktu lub jego części, Klient może zostać poproszony o
dostarczenie Produktu lub jego części do miejsca wskazanego przez
P.P.H. Vega Sp. z o.o. w szczególności do miejsca jego wytworzenia.
8 W przypadku nieuzasadnionego zgłoszenia Reklamacji, w tym zgłoszenia reklamacji
w złej wierze, Klient zobowiązany będzie do pokrycia udokumentowanych kosztów
Procedury Reklamacyjnej.
9 Niezależnie od daty ujawnienia Wady Produktu, roszczenia z tytułu Wad Produktu
wygasają po upływie jednego miesiąca od daty wydania Produktu Klientowi lub
osobie trzeciej przez niego wskazanej a dla Produktów z Buforu wygasają po upływie
jednego miesiąca od daty wydania Produktu Klientowi nie później niż 90 dni od dnia
produkcji. Zgłoszenie Reklamacji po upływie ww. terminu nie rodzi skutków
prawnych. Reklamacja zgłoszona po terminie zostanie pozostawiona bez dalszego
biegu.
§7
Ograniczona odpowiedzialność
Wszelka odpowiedzialność P.P.H. Vega Sp. z o.o. z tytułu niewykonania lub
nienależytego wykonania zobowiązania z Umowy, w tym także odpowiedzialność
wynikająca z Wad Produktu, obejmuje szkodę rzeczywiście poniesioną i
udokumentowaną przez Klienta, z wyłączeniem utraconych korzyści, ograniczona jest
do kwoty stanowiącej 100% wartości Umowy.
§8
Postanowienia końcowe
1. W przypadku gdyby jedno lub kilka postanowień niniejszych OWU okazało się
nieważne lub nieskuteczne, pozostaje to bez wpływu na ważność i skuteczność
pozostałych postanowień.
2. Umowa, OWU oraz związane z nimi prawa i obowiązki Stron podlegają prawu
polskiemu, niezależnie od miejsca siedziby Klienta oraz miejsca dostawy Produktu.
3. Wszelkie spory wynikłe pomiędzy Stronami na gruncie wykonania Umowy
rozwiązywane będą na drodze polubownej, a w przypadku niemożności dojścia do
porozumienia, poddane będą pod rozstrzygnięcie sądu powszechnego właściwego dla
siedziby P.P.H. Vega Sp. z o.o.
Marta Jęczmyk